donderdag 3 september 2015

Bij mij thuis: Afrikaans textiel

Al een aantal jaren heb ik een fascinatie voor prints op stof voor in huis (kleden en kussens). Ik vind het leuk om verschillende patronen met elkaar te mixen, maar gebruik rustige kleuren zodat het een geheel blijft.  Al geruime tijd ben ik op zoek naar Afrikaans textiel. Ik vind de kleuren en patronen prachtig en ben vooral geïnspireerd geraakt door interieurontwerper en winkeleigenaar van Lily&Oscar,  Josephine Ekström uit Zweden. Ik vind haar interieur echt geweldig en heb al eerder een blog aan haar gewijd (hier). De kussens die zij in haar winkel verkoopt zijn wel peperduur helaas.

Maar tijdens mijn laatste verblijf in Amsterdam bracht ik een bezoek aan de Noordermarkt op zaterdag en tot mijn geluk ontdekte ik de kraam van Afrika Textiel. Waar ik voor een paar tientjes deze prachtige lap stof kocht. De stof is vrij dik waardoor ik hem zelfs als vloerkleed kan gebruiken, ik kan hem aan de muur hangen, ik kan er kussens van maken, maar zo over de bank vind ik het ook fijn om naar te kijken. En nu nog een mooie foto voor aan de muur.........wie weet laat ik die van de Afrikaanse vrouw wel vergroten..



 Foto's: Coffee in the Sun/ Mirjam Oomen


Hieronder een paar foto's van het interieur van Josephine Ekström, dat me al jaren inspireert. Je kunt haar volgen op instagram, klik hier.




Via: Lily&Oscar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten