dinsdag 16 september 2014

Eero Saarinen en Harry Bertoia stoelen in sfeervol appartement

Dit appartement in New York laat zien dat je een strak interieur heel goed kunt verzachten met een paar gekke lampen, een victoriaans bankje en een boekenkast als room-divider.
De grote hoekbank is iets te strak naar mijn smaak, ik zou er zelf een bank met wat zachtere vormen neerzetten. Maar de sfeer in de loft vind ik wel mooi en rustig.
De bewoner houdt (net als ik) duidelijk van mooie design klassiekers.
Rond de eettafel staan de Tulip Armless Chairs van Eero Saarinen. Ik noemde ze vroeger altijd barbie stoeltjes. Ze zijn, net als de stoelen van Harry Bertoia (de draadstoeltjes die her en der verspreid staan)  verkrijgbaar via Knoll. En dan zie ik ook nog mijn favoriet aller tijden staan in de zithoek; de Lounge Chair Metal van Eames.
In de uitvoering met koeienhuid, ook dat nog!



De grote lamp in de hoek is de Fortuna Moda Floorlamp, te verkrijgen via Pallucco Italia.


De bollamp boven tafel is de VP Globelamp van Verner Panton.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten