donderdag 18 september 2014

Hella Jongerius in New York's appartement

In dit appartement in New York staat op het dressoir de Big White Pot van onze Nederlandse Hella Jongerius te schitteren. Graag wil ik haar veelzijdige ontwerptalent op deze plek bejubelen. Textiel, keramiek (waaronder veel vazen) stoelen, banken (de Poldersofa!), wandkleden en poefjes, ze ontwerpt het. En ik vind bijna alles mooi! Nog altijd heb ik spijt dat ik haar vazen uit de Ikea PS collectie niet gekocht heb omdat ik de noodzaak er toen niet van inzag. Ja, de zwarte en toen ik die zat was heb ik hem in de container gegooid! What was I thinking?
Sorry Hella!



Natuurlijk ook weer de prachtige Swan Chair van Arne Jacobsen.

De Saarinen Tulip Table via Knoll. Die ronde spiegels zie je ineens ook overal...

De Wishbone Chairs van Hans Wegner via Carl Hansen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten