dinsdag 3 mei 2016

Mooie tentoonstelling in museum de Pont

Museum de Pont in Tilburg; regelmatig ga ik daar naartoe vanwege de kleinschalige en mooie tentoonstellingen en het prachtige gebouw. En dan staat het lunchcafé ook nog vol met stoelen van Charles en Ray Eames, meer heb ik niet nodig om geïnspireerd te raken..

Momenteel is er een tentoonstelling van werk van de in New York geboren en getogen kunstenaar Roni Horn. Ik had nog nooit van haar gehoord maar werd vooral gegrepen door haar enorme glasobjecten die mij sterk deden denken aan de welbekende iittala waxinelichtjes houders. De bovenkant van deze immense sculpturen lijkt vloeibaar maar is van solide glas; verleidelijk om aan te voelen, maar dat mag natuurlijk niet. Vooral als de zon gaat schijnen kun je uren kijken naar de objecten die door de wisselende lichtval steeds lijken te veranderen.

Ook indrukwekkend vond ik de twee wanden vol foto's van de Franse actrice Isabelle Hupert, die de filmrollen die ze speelde opnieuw verbeeldt. Door de minieme verschillen in gezichtsuitdrukking kun je ook hier ademloos naar kijken; dat geldt voor mij dan toch.
Wil je meer informatie over museum de Pont klik dan hier.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten