woensdag 9 maart 2016

Het Franse 'Je ne sais quoi'

Via instagram volg ik een aantal Françaises en wat mij bijna altijd opvalt is de ' je ne sais quoi ' sfeer die zij weten te creëeren. 'Je ne sais quoi' staat dan letterlijk voor: 'ik weet het ook niet' (hoe ik het doe) oftewel voor een zekere nonchalance in het interieur. Een bepaalde lichtvoetigheid ook, waar ik zeer van gecharmeerd ben, en eigenheid. 
Meestal zie je her en der wat design klassiekers rondzwerven (bijna letterlijk want de nadruk ligt er  niet op; immers nonchalant). Ook hoort een vintage rotan stoeltje erbij, al dan niet in de kinderkamer soms met een schapenvachtje erin. Of is het dan allemaal toch niet zo nonchalant als ik denk en is het een bepaalde afspraak onder Françaises waar ik niet van op de hoogte ben...





via








Geen opmerkingen:

Een reactie posten