zondag 21 juni 2015

Bij mij thuis: de vloer is wit

De vloer is af! En ik ben blij. Het is een compleet ander huis geworden; ik herken mijn eigen huis alleen nog aan de spullen. Ik ben er best een tijd mee bezig geweest, twee keer schuren (grof en fijner), drie keer lakken, dan een poosje uit laten harden. Ik wilde de kleur oorspronkelijk iets donkerder, maar de witte grondverf (zie tweede foto) gaf al zo'n mooi licht en rustig sfeertje dat we besloten hem licht te houden. Op de derde foto zie je de kleur goed (schelp). 

Met een lichte vloer krijg je de neiging om weinig spullen neer te zetten, maar uiteindelijk heb ik niet veel weg gelaten. Het lijkt minder door de rustige vloer en alles komt mooier uit. De donkere noestenvloer trok van zichzelf al veel aandacht waardoor het huis voller leek en onrustiger. Ik vind een houten vloer nog steeds mooi overigens, maar na jaren is een metamorfose toch heel verfrissend!










Foto's: Coffee in the Sun / Mirjam Oomen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten