vrijdag 20 februari 2015

Bij mij thuis: bloemen van de week en Marokkaanse lantaarn

Deze week koos ik een wat minder uitbundig boeket, eigenlijk zijn het vier bloemen en een tak die ik nog had. Maar in zijn eenvoud prachtig, vind je niet? Een oranje soort koraal-achtig bloempje, die zag ik voor het eerst,  en die douchekop vind ik ook mooi decoratief. Ik onthoud nooit hoe de bloemen heten helaas.

De grote Marokkaanse lantaarn heb ik jaren geleden gekocht. Ik zet er altijd een paar stompkaarsen in en hij verspreid dan een sprookjesachtig schijnsel. Hij was zwart. Na een tijdje heb ik hem wit geverfd en nu in de kleur "klei" van Histor, gewone latex. Deze kleur zit inmiddels ook op de keukenmuren in plaats van groen en hoe mooi de groene kleur ook was,  het vloekte met mijn lichtgrijze vloer en lichtblauwe stoel. Ik blijf vallen voor de "moody colours", hoewel ik geen moody type ben, integendeel, meestal zie ik het leven van de zonnige kant, gelukkig.

Fijn weekend!





Foto's: Mirjam Oomen / Coffee in the Sun

Geen opmerkingen:

Een reactie posten