donderdag 12 november 2015

Appartement (met kunst) van kunstenaar in Parijs

Dit is het appartement van kunstenaar Geraldine Cario in Parijs. Verbaas en verwonder je, net zoals ik: wanneer je op haar naam klikt kun je zien wat ze maakt. Hieronder zie je ook een paar voorbeelden zoals de grote, zwarte letterbak kast met rariteiten erin en het paneel met fotocamera's. Ze heeft bijvoorbeeld ook zo'n zwart paneel met alleen maar brillen.

Zouden de objecten in de letterbak kast vast zitten? Ik zou de neiging hebben om alles steeds te herschikken....of is dat ook de bedoeling? Beetje bizar maar ik vind het ook wel grappig; een soort moderne non-kunst. Het doet me denken aan een tentoonstelling die ik zag in het Stedelijk in Amsterdam met werk van de Zero kunstbeweging uit de jaren 50/60 (helaas niet meer te zien maar bij interesse: klik hier voor een filmpje over Zero).










Geen opmerkingen:

Een reactie posten