zaterdag 3 januari 2015

Appartement in Brooklyn NY en Kazimir Malevich

Vandaag trof ik dit appartement in Brooklyn New York en mijn oog viel direct op de twee werken van Kazimir Malevich. Of ze echt zijn betwijfel ik, maar dat doet er niet toe. Ik vind ze, nadat ik ze in het Stedelijk in Amsterdam heb gezien werkelijk prachtig. Het zijn gewoon een zwart kruis en een cirkel zou je zeggen, maar ze doen iets met me en dat is het wonder van kunst: het is heel persoonlijk en soms kun je bijna niet verklaren waarom iets je raakt.

Het appartement waar de schilderijen in hangen vind ik overigens ook wonderschoon, vooral het victoriaanse houtwerk om de schouw, ramen en deuren. En zo'n Marokkaanse bruidsdeken die hier aan de muur hangt zoek ik nog voor over mijn bed.

Op de laatste foto zie je mijn eigen kunstwerk van Malevich.












Foto: Mirjam Oomen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten